2011. október 28., péntek

Pukkanós fánk avagy/Ördög szem/

Készítése:2 dl vizet 70g vajjal felforralunk és belekeverjük a 170g lisztet. Majd a tűzön addig keverjük, amíg az edénytől és a kanáltól el nem válik. Hagyjuk ki hűlni!! Utána, egyenként belekeverünk 5 egész tojást. Két kávéskanál segítségével fánkocskákat szaggatunk belőle,forró zsiradékban sütjük, és ha már a fánkocskák egyik oldala megsült egy pukkanás kíséretében a másik oldalukra fordulnak.Előfordulhat,hogy az átfordulásnál kell neki egy kis segítség ekkor egy fakanál egyik oldalával átbillentjük. =) Ha meg sültek kakaóval kevert-porcukorban megforgatjuk őket, vagy reszelt csokoládéban.Melegen, vagy hidegen tálaljuk.
Amikor a nagyi sütötte mindig szolt átmentem, és persze mindig lopkodtam ahogy készült.. amit beforgattam a kakaós-porcukros masszába az el is tűnt.. :$
Sajnos kép nincs mert én még nem készítettem , de ami késik nem múlik. utalok felteszem.:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése