2015. augusztus 4., kedd

Házi zsömle

Nem tudom már miért de a fejembe vettem hogy, Zsömlét akarok sütni így neki álltam kutatni a neten és  az Apróséfen rá leltünk egy jól hangzó  és  könnyű receprte. =)
Hozzávalók: 
380ml viz,25g élesztő,800g liszt,1 egész tojás és egy tojás fehérje,1 tk só,fél kávéskanál  cukor.
Az élesztőtt 100ml langyos cukrozott vizbe morzsoljuk, és  10 perc allatt felfutatjuk. Majd hozzáadom a liszthez a többi hozzávalóval együtt és jól össze gyurom  letakarva 2 órát kellesztem egy jó melleg helyen. Miután eltelt a 2 óra: 10 egyenlő részre elosztom, majd  1 esével áthajtogatjuk./utánna ha mindet áthajtogattuk 40 percig még kellni hagyom. Ez allat elkészitem a sütőpapirral kibélet tepsit, és előmelegítem a sütőtt 220°c
A tepsire pakolom őket és az elöremelegitett sütőbe 20 perc allatt megsütöm.





60dkg  olvasztott vaj hogy könnyebb legyen a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése