2015. augusztus 19., szerda

Fokhagymakrémleves

 Ezt a receptet már egy pár  éve  kerestem  a neten, nem is tudom màr miért. Míg végül ráleltem Házisárkány-nál !! Azóta is imádom.  De egy éve mikor  Szilárdnak mondtam NA akkor  elkészitem, :) mert azt  mondta ő nem evett még ilyet. Igy  mivel fejből nem tudtam elmentem a fent emlitett oldalra és elkészitettük mindössze 20 perc alatt. Többször főztem már meg, és igaz már -már fejből, de azért jó ha nekem is meg van..  
Hozzávalók:  2 húsleveskocka,7-8 gerezd fokhagyma, só,  bors,petrezselyem zöldje,2 liter víz,kis pohár tejföl, valamint piritós és  sajt   A rántáshoz!  2 evőkanál olaj és 2 evőkanál liszt.
 Egy  közepes lábasba felhevítem az olajat, majd óvatosan hozzáadagolom a lisztet, és egy világos barna rántást készitek. Ezután  lehúzom a tűzröl és hozzáadom a fél liter vízet. /Jól elkeverem, csomómentesre./
 Bele tesszük a  húsleveskockákat egy kis sót és borsot is  egyet keverünk rajta és  közepes lángon tovább főzzük. Ezallatt  megtisztitjuk a fokhagymákat  és  felapritjuk a felét a másik felét pedig   fokhagyma nyomóval  bele nyomjuk a  levesbe.:) Majd teszek bele egy csipet petrezselyem zöldet is  hozzáadom a többi vízet és fokhagymát.miután összefort  5-6 perc. utána egy merőkanál segitségével egy keveset ráöntök a  tejfölre, jól el keverem / csomómentesre/  és vissza öntöm lassan  a levesbe  folyamatos keverés mellett 10 percig még forraljuk. Ezallatt pirítok kenyeret és reszelek sajtott. Tálaláskor: A  piritóst a tányér aljára halmozom és rá szórok sok sajtot, majd szedek rá levest. Jó étvágyat hozzá! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése